maandag 21 maart 2011

Les Illustrations

Elke donderdag pas ik op bij een familie hier in Tongeren. Dat is altijd erg leuk, de eerste twee uur is het alleen op een meisje en het laatste uurtje komt haar broertje er ook nog bij.

Het meisje is 5 jaar en het jongetje 2,5. Dat zijn echt hele leuke leeftijden!

Vorige donderdag wist ik even niets meer te doen want het liep al tegen 19.00u aan, (ik pas op tot 19.00u) en we konden niets meer doen wat te lang duurde. Ik had die middag al briefjes gemaakt met allerlei opdrachten erop wat het meisje kon doen, en dan mocht ze grabbelen in een schaaltje en een briefje pakken. Dat was een succes! Ze vond het erg leuk. (de opdrachten waren o.a. : zing een liedje, step een rondje, "wie bouwt de hoogste toren van blokken?",...)

Opeens had ik een idee wat we nog konden doen; we gaan gewoon tekenen. Dus ik een extra briefje in het schaaltje gestopt, met daarop de opdracht: "Teken mij na!".

Hieronder het resultaat:


Daarna tekende ik haar ook na...


Ondertussen was haar broertje ook al thuis gekomen, en die vond tekenen ook wel interessant.

Zodoende tekende ik wat ze vroegen, dus dat was heel de dierentuin, tractors (die eigenlijk treinen moesten voorstellen), prinsessen met héééle lange haren, enzoverder totdat de inspiratie op was ;-)



3 opmerkingen:

  1. Heel schattig ... !
    Je antwoord van het foto ontwerp stat op de mijne ! XD

    From me, Isa-Belle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk hoor. en als je haar volgend jaar jou nog eens laat tekeken zal je eens zien hoe veel beter ze je dan al weer tekent,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, volgens mij ben jij een héél goeie oppas;-)

    BeantwoordenVerwijderen