vrijdag 2 november 2012

Little houses...

Ik was bij dille & kamille en hier verkochten ze een hele leuke koekjes uitsteker. Een huisje... 
En niet zo maar een huisje, maar ééntje die je na het bakken nog moet bouwen!



Het recept vond ik op de website van dille & kamille en ik bakte 2x een dak, 1x een voorkant, 1x een achterkant en 2x een zijkant. 
Hierna maakte ik "lijm" met poedersuiker en citroensap. Toen begon het geklieder :-). Door het bakken waren sommige onderdelen uit hun vorm gegaan. Dus ik kon niet alles gebruiken...
Voor de volgende keer moet ik onthouden om:
  • Als het deeg te nat is er gelijk al wat bloem bij te doen
  • Het deeg nog iets dunner uit te rollen, zodat ik dunnere muren etc. krijg
  • De lijm goed dik te maken, totdat je er bijna niet meer in kan roeren en het snel droogt
  • Bij het in elkaar zetten zorgen dat de opening die je op het kopje zet groot genoeg blijft



Zelfgebakken koekjes zijn heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten