donderdag 24 februari 2011

Naaldvilten...


Zaterdag waren we een daagje bij vrienden in Zeeland. 's Middags splitsten we ons op in 2 groepen...
De 3 jongens (+ 2 vaders en 1 meisje) gingen naar een lego- & modelbouwbeurs in de zeelandhallen.
En de rest ( 2 moeders + 3 meiden) gingen naar het Ambachtscentrum in Goes, hier was zaterdag een kleine creabeurs met workshops. Het was echt heel erg gezellig opgezet allemaal.
Op de site vind je alle ambachtslieden die er hun winkel & atelier hebben. Als extra waren er veel genaaide spullen, maar ook een stand waar je cupcakes kon versieren met suikerpasta.
Na alles bekeken te hebbenn hebben de meiden (ik dus ook ;-)) een workshop gedaan bij viltinez. Dat was echt heel erg leuk, mijn zusje Rhodé maakte een vilten hartje, ik en dat andere meisje; Dana maakten een vilten bloem met een pen erin.
Doordat de pen maken langer duurde dan het hartje, heeft m'n zusje ook nog een spiegeltje beplakt met glas. Wat er ook erg leuk uitziet!

Bij viltinez kan je natvilten, dit is met viltwol. Zie google voor een afbeelding.
Je werkt met veel water en zeep, dus wel een kliederboel! Maar doordat het olijfzeep is, voelt het lekker zacht aan je handen. Ook werk je met natuurlijke materialen wat erg fijn is.

De vrouw achter Viltinez (haar naam is Inez) vilt ook droog. Dit is dan naaldvilten, met een naald en dezelfde droge viltwol. Ik wilde dit ook wel eens proberen, dus heb ik bij een knutselwinkel ook van die naalden gekocht. Door tijdsgebrek heb ik er nog niet veel mee kunnen doen, wel heb ik om te proberen een rood bolletje gemaakt. Dit lukte erg goed...
Ik heb allerlei leuke ideetjes in mijn hoofd om te mak
en! o.a. een lieveheersbeestje, bloemetjes,...

Deze pen/bloem maakte ik:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten