vrijdag 18 februari 2011

Weer cupcakes?


Ja, inderdaad ik heb weer cupcakes gebakken.
Vorig weekend waren we in NL en vierden we de verjaardag van m'n zusje Febe, een tante en m'n oma.
We moesten natuurlijk wel wat meenemen, en dat werden cupcakes.

Omdat deze cupcakes er goed gelukt waren wilde ik weer chocoladecupcakes maken. Deze keer wel met een andere topping.

Allereerst maakte ik gewone vanille cakejes, deze hebben een "Swiss merengue botercrème" als topping. Heel erg lekker!
Het recept van de chocoladecupcakes is ongeveer hetzelfde als die van de vorige chocoladecupcakes die ik maakte. De topping is gewoon glazuur (poedersuiker en citroensap), die je eventueel nog kan kleuren. Dat heb ik niet gedaan, maar ik heb er een bloemetje van marsepein op geplakt.

Ze waren allebei erg lekker!

Hierboven staan de cupcakes op mijn cupcake-standaard, erg leuk. Met de kaarsjes had iedereen erg veel lol, want het waren fopkaarsjes. Dus als je ze uit blies, gingen ze na 2-3 sec. weer aan!

3 opmerkingen:

  1. Jedidja,
    echt schattig dat bloepmje, ook van marsepein ?!

    Zoen Isa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cupcakes, taarten, rokjes, piano, zelfstandig leren, leuke blogs schrijven, viool, naamslingers,..., naaien en vast nog wel veel meer dingen,...

    Is er ook nog iets dat je niet kan, of dat je niet graag doet? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg lekker! en ik weet nu ook wat ik kan vragen voor mijn verjaardag. zo'n standaard!

    BeantwoordenVerwijderen