zaterdag 2 april 2011

Ons brood ontploft! Chemische reactie...


Mijn mama bakt ook. Zij bakt geen cupcakes maar... brood! Wij eten elke ochtend en middag lekker zelfgebakken brood.

Voor zondagochtend hebben we meestal een krentenbrood. Die wordt dan zaterdagavond gebakken en is 3 uur later klaar.
Zo ook vanavond... Mijn vader haalde de bak waar het brood inzit uit de broodbakmachine en wilde het op een plank leggen. Hij kreeg het er niet goed uit en was maar aan het schudden.
En toen opeens ontplofte het brood!
Bijna de hele buitenkant was nog in takt, maar de binnenkant was alleen maar een soort van niet gaar deeg.
Dat hebben we echt nog nooit meegemaakt. Mijn moeder zei: "Ja, misschien heb ik wel wat te veel water erbij gedaan, ik was niet zeker over wat er nu al in zat..."
En waarschijnlijk zal het daaraan gelegen hebben, een chemische reactie in ons krentenbrood!

Wil je ook nog een onsmakelijke foto zien?


Wij hebben morgen geen krenten brood :-(
Haha...

2 opmerkingen:

  1. Hahahah, ... lekker!
    Zeg je begint al aardig wat vollgers te krijgen, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. misschien teveel gist???? jammer van het brood.

    BeantwoordenVerwijderen