donderdag 10 mei 2012

Barcelona dag 3

Vandaag begon onze dag met een ontbijtje in ons appartement. Al snel daarna vertrokken we richting de sagrada familia, niet om daar naar binnen te gaan, maar mama had daar in de buurt een adres van een tweedehandskledingzaak.

De twee heren bleven in het park met de speeltuin voor de sagrada en de dames liepen wat verder door. Daar vonden we een mooie 2e handszaak (Humana, Carrer de Provença 500), met veel mooie kleding maar wel nog redelijk prijzig voor 2ehands.

Hierna pakten we allemaal samen de metro richting park Güell, voordat we er waren moesten we eerst nog een hele klim naar boven maken. Het was erg grappig dat je ook op sommige stukjes de roltrap kon nemen.

We hebben genoten van park Güell! Het was echt heel erg mooi...

Op de "slangenbank" hadden we juist een plekje in de schaduw, daar hebben we een heel tijdje gezeten. En voor de rest hebben we nog wat rondgelopen in dat park en alle mooie vormen en kleuren bewonderd.
Ook hadden we vanaf daar een mooi uitzicht op de stad...

Onderweg naar de metro aten we nog ergens een broodje en kochten we water. Toen moesten we nog een eindje lopen naar de metro en die namen we tot Place Espanya waar we op zoek gingen naar een bus die ons bracht naar Poble Espanyol (dorpje dat Spanje voorstelt).
In Poble Espanyol hebben we de rest van de middag doorgebracht, we hebben daar een kinderspeurtocht gedaan en gewoon gekeken in alle kleine ambachtwinkeltjes (o.a. gitaarbouwer, glasblazer, weefster,...)
Het leek op een soort Bokrijk (B), maar dan toch anders ;-).

In dit dorpje hebben we ook nog gegeten, mama en ik hebben een heerlijke vegetarische paella op en de anderen kozen voor (volgens no. 3 een wereldgerecht): frieten.

Toen we uit het dorpje kwamen bracht de bus ons weer naar de metro en de metro bracht ons naar... het strand! Ja, want deze wilden we (vooral no. 4) ook nog gezien hebben. We zijn maar eventjes gebleven, maar toch lang genoeg om te zien dat we op een heel mooi strand beland waren. Dat is wel wat anders dan het strand in België ;-). Veel mooie restaurantjes en de boulevard waar je langs liep was ook heel mooi.

Aan het einde van deze dag namen we de metro weer naar huis...

Vandaag wilden we zoveel mogelijk met het openbaar vervoer doen, omdat het allemaal een beetje ver uit elkaar lag wat we wilden doen en zien. En ook omdat met de metro gaan gewoon leuk is, er is natuurlijk in onze stad geen metro ;-).

De temperatuur vandaag was veel warmer dan gisteren! De zon scheen heel de dag en er was geen wolkje aan de lucht. Toch liepen veel Spanjaarden gewoon nog in hun winterkleren...
Maar voor ons is dit toch wel echt zomer ;-).