woensdag 8 augustus 2012

Amish

Tijdens de reis houd ik een travel journal bij, ik probeer elke dag een stuk te schrijven in mijn boek. Mijn journal is al bijna vol! Er zijn nog enkele lege pagina's, maar er zijn ook nog maar een paar weken (ongeveer 2) over.

Ik vind het leuk om iets uit mijn journal te delen, dus hieronder een stukje:

"Vandaag staat er een amish toer op de planning. We vertrekken rond 10.00u AM en rijden richting Cashton. Op de weg ernaartoe zien we nog niet veel amish. Wel is het uitzicht super mooi, we genieten van het landschap. We stoppen bij een "opgezet" amish infocentrum, maar eigenlijk waren het alleen winkeltjes. Wel leuk gedaan, maar niet "echt". Hierna vertrekken we de velden in en hier zien we de ene na de andere amish boerderij. Ook buggy's zien we veel. Waar we echt van genieten is de was die buitenhangt, heel hoog en op kleur (van licht naar donker).


Op een gegeven moment zagen we een rij amish buggy's en paarden geparkeerd staan, ernaast een autoparking. En daarnaast een grote schuur, een veiling. We stopten en namen een kijkje. De veilingmeester was een oudere amish man en hij veilde groenten en fruit. Aan de kant stonden amish kinderen, allemaal op blote voeten. Op de tribune zaten niet-amish, deze mensen boden op alle aangeboden oogst. We mochten jammer genoeg geen foto's maken, maar het was echt fotogeniek! Toen de veiling afgelopen was gingen sommige amish een hotdog eten. Heel grappig! Zo zagen we 2 ouderwets uitziende jongetjes met hun vader een hotdog eten, incl. een blikje frisdrank.



Hierna rijden we door de velden terug naar La Crosse. Hier heb ik een pianoles bij een lerares thuis. Heel erg leuk, ik studeer nu Sonate van Beethoven Op. 2 No. 1 en RĂªverie van C. Debussy."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten