vrijdag 10 augustus 2012

Mall of america

“The mall” is hier in Amerika echt een begrip, iedereen kent het en gaat er heen. De Mall is eigenlijk een gewoon winkelcentrum, maar dan groot, heel groot. In elke stad van ongeveer 25.000 inwoners is er wel zo’n mall. 

Via via hoorden we dat er ook “The mall of America” is, en dat dit de grootste is. Dit wilde ik weleens zien, dus planden we een trip richting Minneapolis, Minnesota. 
Als we nog niet wisten wat groot was, dan weten we het nu wel. Dit winkelcentrum is echt groot, groter, grootst! Je hebt denk ik enkele dagen nodig om alle winkels gezien te hebben. Wij maakten 1,5 dag vrij… 




Opzich vind ik kleding en dergelijke allemaal veel mooier in Europa, maar er zijn ook wel een aantal leuke Amerikaanse merken. 

We zagen onder andere:

Een Cow-boy winkel, lees: heel veel boots, hoeden en riemen...





Een Apple shop met aan de overkant de concurrent Windows...




Typo: een heel klein schattig winkeltje. Helemaal mijn stijl met allerlei office supplies, kaarten, pennen, notebooks, letters... 




American Girl...





Heel veel All Stars...



Starbucks...

Ikea, deze zat ertegenover, een echte Amerikaanse Ikea m.a.w. het eten is heel erg anders van smaak ;-). 

Alles wat je maar kon bedenken kon je vinden in deze mall, ik vond het echt heel leuk. Maar het was soms ook wel om gek te worden zoveel ;-). 

2 opmerkingen:

  1. Die boots met geborduurde bloemetjes zijn keilief!
    Geef mij dan toch maar een leuke thriftstore :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, het lijkt me heel moeilijk om in
    zulke grote winkels te zoeken.
    Dan maar liever dat kleine winkeltje.
    Liefs oma.

    BeantwoordenVerwijderen