dinsdag 2 oktober 2012

DIY - Do It Yourself

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een makkelijke manier om mijn oorbellen op te ruimen. Ik wil graag zo'n tien paar oorbellen op mijn kastje hebben staan,  deze 10 paar draag ik het meest. De rest zit gewoon in een doosje.


Ik kwam tot dit simpele idee en gebruikte kurken...


Hieronder een stap voor stap fotohandleiding:



Ingrediƫnten:
5 (of minder, of meer...) kurken
20cm touw of lint
een scherpe naald
oorbellen

Stap 1:
Steek het touw of lint in de naald. Leg een knoopje aan het einde van het touw of lint.

Stap 2:
Maak een compositie met de kurken, sommige zijn misschien korter dan andere of hebben een andere vorm.
Nu heb je veel kracht nodig! Steek je naald door de eerste kurk, ongeveer ergens in het midden. Is hij erdoor? Ga dan verder met de volgende, rijg zo alle kurken aan het touw of lint.

Stap 3:
Zorg dat alle kurken mooi kunnen staan en niet omvallen en leg dan een knoopje in het touw of lint.

Stap 4:
Opruimen maar! Steek al je oorbellen in de kurk, het slotje kan je er makkelijk aanlaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten