zaterdag 22 september 2012

Graphic Design - Toelatingsproef

Vorige week had ik een toelatingsproef bij de Mad-faculty in Hasselt, in de richting grafisch ontwerp.

Ik vond het wel spannend omdat ik eigenlijk geen "vooropleiding" had in vb. tekenen. Gelukkig verliep de (lange) dag goed en had ik alleen wat moeite bij perspectief tekenen.

Eigenlijk wist ik totaal niet wat ze verwachten. Je kreeg 14 dagen op voorhand een taak toegestuurd, die je moest voorbereiden.
Ik moest een portfolio laten zien, een opdracht rond Manifesta9 doen, mezelf uitbeelden, tijdschrift- of krantenartikelen meenemen van personen die mij inspireren.


Op de dag zelf stond er een atelierproef, een interview en een tekenproef op het programma. De atelierproef bestond vooral uit logo's en letters tekenen. Bij het interview werd er gevraagd naar je motivatie e.d. en moest je ook je thuisopdracht laten zien.

Hierboven mijn portfolio, blader er eens door....

Ik vond het allemaal wel erg leuk om te doen en was dan ook blij toen ik de volgende dag hoorde dat ik geslaagd was.

Toch ga ik dit jaar nog niet starten met de opleiding.
Dit jaar wil ik nog een jaar ertussenuit nemen, nu is het ook praktisch heel gemakkelijk te doen. Mijn goals voor dit jaar zijn o.a.: vrijwilligerswerk doen , kinderwerk, naaien, portfolio uitbreiden, rijbewijs halen, verder ontwikkelen in muziek, als jobstudent werken, Loi cursus volgen, Omnibus, meer tekenen,... En nog zoveel meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten